Boekhouder

Printervriendelijke versiePDF version

Functie

Functie: 
Boekhouder
Functieomschrijving: 

De Poel is een welzijnsgerichte onderneming waar volwassenen met een beperking van alles beleven, zorgeloos wonen en samen werken. Als VAPH-erkende zorgaanbieder huizen we in het Pajottenland en de Zennevallei, in de groene gordel ten Zuidwesten van Brussel.

Bij De Poel komen we graag naar buiten! Met inclusieve projecten, in nauwe verbinding met de buurt, proberen wij de wereld van onze gasten én die van onze omgeving te vergroten. We verbreden elkaars blik. Leren samen groeien. En omarmen diversiteit. Want voor ons is anders bijzonder normaal.

Onze gasten groeien elke dag, dankzij een team om en bij de 100 medewerkers. Om onze centrale administratie te versterken zijn we op zoek naar een hoofdboekhouder.

De Medewerker Boekhouding & Financieel Beheer draagt bij tot een effectief en efficiënt beheer van de financiële middelen in de onderneming en tot de correcte boekhoudkundige verwerking van de inkomsten en uitgaven.

In lijn met de gestelde taakverdeling in het team zal de Medewerker worden ingezet in één of meerdere van de volgende deelgebieden in de dienst Boekhouding & Financieel Beheer

Profiel

Vereist: 

Opstellen en inboeken van de verkoopfacturen

. Boekhoudkundige verwerking van de aankoopfacturen.

. Controleren van alle aankoopfacturen en creditnota's

. Verwerken van kas- en bankverrichtingen, uitvoeren en opvolgen van betalingen.

. Debiteurenbeheer

. Voorbereiden en indienen van de periodieke BTW-aangifte.

. Opmaak en controle van specifieke rapportering t.b.v. de Fondsencommissie, de Bouwcommissie of andere bestuursorganen.

. Kostprijsberekening en onderliggende systemen

. Opmaak en opvolging van de jaarlijkse budgetten.

. Voorbereiden van de jaarlijkse afsluitwerkzaamheden en begeleiden van de contole door revisoren.

. Grondige kennis van boekhouding en financieel beheer

. Grondige kennis van de financiële stromen in de sector w.o. de PVF regelgeving

· Kennis van specifieke domeinen zoals fiscaliteit, wet op de overheidsopdrachten, wetgeving vzw en aanbestedingsopdrachten

· Interne controlesystemen en procesbeheer

. Kennis van boekhoudkundige software ( Exact online) is een pluspunt.

· Resultaatgericht en accuraat werken

· Betrouwbaar en integer; bewaakt de confidentialiteit van financiële informatie

· Stress- en deadlinebestendig

· Flexibel

· Is een teamplayer en bereid om zijn collega’s positief te informeren, kennis te delen en samen te werken

· Is bewust van zijn centrale rol in de administratie en t.a.v. financieel beleid van de gehele onderneming

· Neemt initiatief om de nodige kennis omtrent het eigen functiegebied te verwerven

· Neemt initiatief om in overleg de werking van de administratieve dienst te optimaliseren

Aanbod: 

 Een contract van onbepaalde duur van 100% tewerkstelling.

- Je komt terecht in een kleinschalige organisatie waar mensen centraal staan.

- Onze visie op zorg trekken we door naar onze medewerkers. Ook jou willen we laten groeien! Ook jij moet je hier thuis voelen. Ook jij moet kunnen zijn wie je bent binnen onze organisatie.

- Ondernemerschap, authenticiteit, autonomie, inclusie en humor zijn hier dagelijkse kost

- Je wordt verloond volgens barema’s van het PC 319.01

- Je woon-werkverkeer wordt vergoed (fiets, trein, auto)

- Je geniet van een uitgebreide verlofregeling, eigen aan de sector

- Je kan gebruik maken van gezonde maaltijden aangeboden aan democratische prijzen

- Aansluiting op de collectieve groepsverzekering en hospitalisatieverzekering

- Mogelijkheid tot leasen van een elektrische fiets

Solliciteren

Sollicitatieprocedure: 

Disclaimer

Vlaams Welzijnsverbond kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de inhoud van deze gepubliceerde vacature.