19/09/2024 Driehoekskunde - basiscursus

Printervriendelijke versiePDF version

INHOUD
Na deze vorming:
- Heeft de deelnemer een gepaste begeleidershouding:
Reflecteren over en bewust zijn van een passende begeleidershouding. Kunnen inschatten welke kennis, vaardigheden en attitudes nodig zijn voor effectieve begeleiding.
- Kan de deelnemer samenwerken met het netwerk:
Competenter samen werken met het netwerk van de cliënt, inclusief ouders, familie, andere professionals …
- Heeft de deelnemer concrete handvatten en tools:
Concrete handvatten en tools toe passen in de samenwerking met cliënten en hun netwerken.
- Kan de deelnemer driehoekskunde toepassen:
Het theoretische kader van driehoekskunde integreren in jou eigen professionele praktijk en werking, om zo de driehoeksverhouding tussen het kind, gezin en professional effectiever te beheren en te verbeteren.

PROGRAMMA
Het gezin vormt de meest vertrouwde omgeving voor een kind, maar op een gegeven moment vertrouwen ouders hun kind ook toe aan professionals zoals artsen, leerkrachten en begeleiders. Dit creëert een driehoeksverhouding tussen het kind, het gezin en de professional.

Mensen met kwetsbaarheden hebben vaak levenslange zorg nodig, wat resulteert in een blijvende driehoeksverhouding. Hierbij spelen verschillende dynamieken en krachten een rol. Driehoekskunde biedt een kader om een evenwicht te vinden tussen alle betrokken partijen binnen deze driehoek. Het helpt om de interacties en communicatie te begrijpen en te verbeteren en zo te streven naar de best mogelijke zorg en ondersteuning.

DOELGROEP
Medewerkers tewerkgesteld binnen PC319.01

OPLEIDER
Konekt

LOCATIE
Brugge

KOSTPRIJS
gratis

MEER INFO
https://www.vivosocialprofit.org/opleidingen-open-aanbod/24924-0

ORGANISATIE
SF319.01 i.s.m. VIVO

Disclaimer

Vlaams Welzijnsverbond kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de inhoud van deze gepubliceerde info uit het werkveld. Bij vragen gelieve contact op te nemen met de contactpersoon die je hier in de linker kolom terug vindt.