ContactpersoonOngenaed Esthervormingen@febi-vivo.org 02/250 37 77 |
10/12/2024 Op een professionele manier leren chatten met je doelgroep - ONLINE
INHOUD
• Visie en positionering van chathulp te ontwikkelen
Je kan een heldere visie opstellen en de strategische positionering van chathulp binnen de organisatie bepalen. Begrijpt hoe chathulp complementair is aan andere vormen van hulpverlening en hoe dit kan worden geïntegreerd
• De diverse aspecten van chathulpverlening te beheersen
Je hebt heeft inzicht in alle cruciale aspecten van chathulpverlening. Van het opbouwen van vertrouwen met de cliënt tot het effectief omgaan met taal en tekst in een online omgeving, de deelnemer heeft de kennis en vaardigheden om professioneel te handelen.
• Professioneel chathulp inzetten
Je kan chathulp op een professionele en doelgerichte manier integreren in de dagelijkse werkpraktijk. Of het nu gaat om het ondersteunen van cliënten, het bieden van advies of het verlenen van hulp op afstand, de deelnemer zal zelfverzekerd en bekwaam zijn.
PROGRAMMA
Blended hulpverlening, waarin persoonlijke ontmoetingen naadloos samenvloeien met online contact, is de nieuwe norm in de welzijns-, zorg- en sociaal werkorganisaties. Maar hoe kun je dit op een professionele manier benaderen?
Deze vorming biedt diepgaande inzichten en praktische vaardigheden op het gebied van professioneel chatten in de welzijns- en zorgsector. We zullen de volgende belangrijke aspecten behandelen:
• Visie en positionering van chathulp
Je leert hoe jouw organisatie chathulp ziet en hoe dit effectief kan worden ingezet in de zorg- en hulpverlening die je momenteel uitvoert. Ontdek de strategische plaats die chathulp inneemt in jouw organisatie en hoe je het kunt optimaliseren.
• De verschillende fases van een chathulpgesprek
Je begrijpt de essentiële stadia van een chathulpgesprek en leert hoe je deze kunt gebruiken om doelgericht en effectief te communiceren met cliënten.
• De diverse actoren in een chatgesprek
Ontdek de dynamiek van chatgesprekken en hoe je kunt samenwerken met verschillende betrokkenen om de beste resultaten te bereiken.
• Taal, tekst, tekens, tempo en deontologie
Je ontwikkelt de vaardigheid om de juiste taal, tekst en toon te gebruiken in een chatgesprek. Begrijp hoe je deontologische normen en ethische principes kunt handhaven tijdens online interacties.
• Aanpak van specifieke en moeilijke gesprekken
Leer hoe je specifieke en uitdagende gesprekken kunt aanpakken en effectieve strategieën kunt toepassen om de behoeften van cliënten te begrijpen en te ondersteunen.
Deze vorming helpt je om de kracht van chathulp te omarmen en het te gebruiken als een waardevol instrument in jouw professionele praktijk. Je zult vertrouwen, vaardigheden en inzicht ontwikkelen om de uitdagingen van blended hulpverlening met succes aan te gaan.
DOELGROEP
Alle werknemers
SECTOREN
Diensten met bijdrage Aanvullend Sociaal Fonds van de non-profit (PC 337), federale gezondheidsdiensten, gezinszorg, kinderopvang, lokale diensteneconomie, maatwerkbedrijven - BWP, maatwerkbedrijven - SWP, opvoedings -en huisvestingssector, ouderenzorg, revalidatiecentra, socioculturele sector, thuisverpleging, Vlaamse welzijnssector, ziekenhuizen
OPLEIDER
Arteveldehogeschool
LOCATIE
Online
KOSTPRIJS
gratis
MEER INFO
https://www.vivosocialprofit.org/opleidingen-open-aanbod/25154-0
ORGANISATIE
VIVO en FeBi