DRIEDAAGSE OPLEIDING DPO DOOR V-ICT-OR VZW (excl. voor sector KO)

Wanneer:

vr 11.01.2019 - 09:00

Locatie:

Vlaams Welzijnsverbond (1e verdieping - zaal 1)
Guimardstraat 1
1040 Brussel

Contactpersoon:

Kristof DIDDENS
02 507 01 37
kristof.diddens@vlaamswelzijnsverbond.be
Printervriendelijke versiePDF version

Het maximum aantal is bereikt. U kan uzelf nog steeds op de wachtlijst toeveoegen via https://www.vlaamswelzijnsverbond.be/evenementen/driedaagse-opleiding-dpo-door-v-ict-or-vzw-2e-reeks

Deze driedaagse opleiding wordt georganiseerd exclusief voor de sector Kinderopvang door V-ICT-OR Academy.
 

Wat staat er op het programma:

MODULE 1 op 11 januari 2018 (09:00-12:00 & 13:00-16:00)
Het wettelijk GDPR-kader en pragmatische vertaalslag naar informatieveiligheidsframework
Het brede wettelijke kader GDPR - AVG - Verordening (EU) 2016/679
De drie domeinen die moeten geactiveerd, beheerd en gemonitord worden om 'GDPR naleving' te realiseren
Belangrijke bouwstenen voor de opbouw van een Information Security Management Framework om te komen tot een Informatie Security management System (ISMS):
Pragmatische vertaalslag van wettelijk GDPR kader naar informatieveiligheidsframework

MODULE 2 op 18 januari 2018 (09:00-12:00 & 13:00-16:00)
De ondersteunende rol van ICT om de naleving van GDPR te realiseren.
Wat kan aanzien worden als 'security bedreiging' binnen de context van data breaches die schadelijke gevolgen kunnen hebben voor de organisatie/bedrijf?

MODULE 3 op 25 januari 2018 (09:00-12:00 & 13:00-16:00)
Naleving GDPR/AVG in de praktijk
Per domein leert men werken met de online informatieveiligheidstool waarbij men risicoanalyses, maturiteitsmetingen en informatieveiligheidsplannen leert op te maken die gebaseerd zijn op het 'GDPR Informatieveiligheidsframework'
Interne samenwerking rond informatieveiligheid en bescherming van de persoonsgegevens
Op het einde van de laatste lesdag (= op het einde van module 3) leggen de deelnemers een toets af.

 

Om ervoor te zorgen dat het een interactieve opleiding blijft, is ervoor gekozen om met een maximum van 20 deelnemers te werken. 

U moet ingelogd zijn om de knop ‘inschrijven’ te zien.